Sider

fredag 1. oktober 2010

Gentelmanns sport ?

Nei men har du sett, nå har jammen med nok en sykkelhelt blitt tatt i doping. Sjokkert? ikke jeg iallefall. Sykkelsporten er jo ett eldorado for slike tjutriks, ikke virker det som om de andre på laget til de dopingtatte blir særlig sjokkert heller. Gentelmannssporten er full av juksemakere så det er vel ikke så rart de ikke reagerer noe særlig, de fleste er vel bare glad for at de selv slapp unna denne gangen også..
Nei nå var jeg kanskje litt vel dømmende, men det er noe med at når 9 av 10 Tdf vinnere blir tatt eller mistenkt for doping så er det ikke mye troverdighet igjen .
Jeg stemmer for ikke for livsvarig utestengelse av utøveren som doper seg , men for min 5 års utestengelse for hele laget dersom en av rytterene blir tatt for doping. DA vil nok pengemaskinene begynne å stille strengere krav til sine utøvere og kanskje ikke kameraderiet stå like sterkt.

Stay clean people.

2 kommentarer:

  1. jeg legger merke til at VG har spurt 12 tidligere proffer om de har dopet seg. Er journalisten blottet for vett? Det nærmeste man kommer en innrømmelse er at Willman sier han har tatt en enslig pille, og at Pedersen skylder på maten. Disse folkene syklet på en tid da dopingen innen idretten var på det verste, men er selvfølgelig uskyldsrene som lam. De har heller ikke observert noe spesielt uvanlig, Herre min hatt for en gjeng. Dessverre har de ikke spurt landslagssjefen, som tilbrakte årevis på et lag i USA, et av de verste landene hva doping angår. Han var jo også døv og blind. Legg ned hele idretten!

    SvarSlett
  2. Beklager, Pedersen skyldte sin utestengelse på legen, naturligvis!

    SvarSlett