Sider

søndag 5. september 2010

Tradisjonell søndag.

Etter å ha innviet kjøkkenet på ekte vis sammen med venninnene, er det i dag duket for innvielse på den litt mer tradisjonelle delen. Det er invitert til søndagsmiddag.
Etter at både gjester og 7.far i huset har tilbrakt helgen på hyttetur blir det atter folksomt i huset i dag, da er jeg glad jeg brukte lørdagen fornuftig og bare ladet batteriene etter en lang og vellykket fest på fredag ..
Ribbe står på søndagesmenyen,  faktisk ei monster ribbe på over 6 kilo som er dratt med over kjølen av gjestene.
Jeg vet at det er en tantegutt som går litt i ring i dag og har full kontroll på klokka, mora hans var i det spøkefulle hjørnet på fredag og mente jeg bare burde servere rester fra festen når middagsgjestene kommer i dag , men det har jeg altså ikke hjerte til.
Gutten har jo gledet seg vilt siden torsdag og søndagsmiddagene hos tante er  hellige for den gutten.
7.far i huset hadde nok også fått en heller blek ansiktsfarge hvis han hadde kommet hjem og sett at ikke ribba var i ovnen, men at det sto ris og diverse "hundemat " klar til servering, nei faren er stor for at stemningen i huset brått hadde endret seg fra forventningsfull til skuffelse og litt irritasjon da ja,
 Hadde nok til og med haglet både en og to kommentarer om mordforsøk og mangel på kjærlighet,
for 7.far i huset er helt overbevist om at ris er ganske farlig og at det iallefall ikke er mat for mennesker...

Nei det er nok best å holde seg til den fastlagte menyen tenker jeg, så er jeg sikkret både heder og ære denne søndagen også.

Ha en tradisjonsrik søndag .

2 kommentarer:

  1. Men det hadde vært utrolig moro å se ansiktene deres om restene sto på bordet (",)
    Desserten er ferdig og snart på vei, vi gleder oss

    SvarSlett
  2. He he det hadde vært helt konge og se din kjære manns ansikt om han fikk ris og "spennende" retter når han venter seg "mors ribbe" :-)
    Klem fra Rita

    SvarSlett