Sider

fredag 3. september 2010

En hyllest til mine fantastiske venninner.

I løpet av livet har jeg både fått og mistet noen venner, Noen har jeg kjent gjennom nesten hele livet og kjenner hele min historie på godt og vondt, mens Andre har jeg truffet i mitt voksne liv og knyttet sterke bånd til ut i fra personlighet og interesse for hverandre. 
Noen venninner har jeg bare mistet kontakten med,mens andre igjen er ute av livet mitt etter bevisste valg eller  fordi vi har utviklet oss i totalt forskjellige rettninger i løpet av årene som har gått. 
Jeg har en god håndfull gode venninner, positive jenter som hver i sær har en eller kanskje heller flere egenskaper som jeg ikke er i besittelse av. Mine nærmeste venninner er på alle måter voksne ressurssterke kvinner som vet hvem de er og som absolutt ikke kommer i noen midtlivs krise eller har behov for å finne seg selv, å gå fra mann og barn i den prossessen. De er alle vidt forskjellige og absolutt ganske spesielle, stein hakka gale er de fleste av dem også forsåvidt og man kjeder seg aldri i deres selskap. 
Mine flotte venninner er til å stole på i alle situasjoner, om det er sorger eller gleder som skal deles er de alltid der for meg. Oppstår det problemer eller utfordringer i livet finnes det alltid gode råd,en god samtalepartner eller ei som bare lytter og lar meg snakke ferdig og lar meg blåse ut litt irritasjon eller hva enn det måtte være jeg har behov for å få ut der og da.


Mine venninner er fantasifulle og er mer enn gjerne med på en tankeflukt ut i humoristiske fantasier og spillopper av ymse slag, i deres selskap har man aldri behov for å dempe sider av seg selv eller spille en rolle av noe slag. De har akseptert meg 100% som jeg er og er fornøyd med meg som meg.
Mine venninner er reflekterte og kunnskapsrike kvinner som jeg til stadighet lærer nye ting fra, vi kan ha lange dype samtaler om store tunge emner og de har evnen til og se seg selv i forskjellig lys, de er heller ikke redd for å søke råd og støtte hvis det trengs.
De får meg til å reflektere over meg selv og over viktigheten av enkelte ting, 
de er ikke redde for å sette spørsmål ved bastante uttalelser fra meg eller ved mine handlinger . 
De får meg til å se ting anderledes ved å dele sine obervasjoner, erfaringer og tanker.
De får meg rett og slett til stadig å bli ett bedre menneske.


Jeg er velsignet med verdens beste venninner.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar