Sider

torsdag 16. september 2010

Inni mitt hode.

Inni mitt hode fåregår det mye rart, jeg lagrer allverdens med rar informasjon oppe i der.
Kan ikke si det er bestandig så veldig nyttig informasjon som lagres , men tror nok det er plass til  litt av det også.
Men mye rart iallefall, jeg husker bursdagsdatoene til ganske mange av mine gamle klassekamerater helt tilbake til barneskolen, venner ,venners barn ja til og med til noen venners foreldre.
Jeg kan til min kokkevenninne's store irritasjon det engelske navnet på ganske mange krydder og ingredienser i sær amerikanske oppskrifter jeg aldri har laget..
Når det nærmer seg bryllupsdagen til min tur- venninne er det jeg som må sende melding til henne og mannen og minne dem på at nå er det kun 2 dager igjen..
Til 7 far i husets store fortvilelse har jeg også elefanthukommelse som han kaller det, har noen sagt noe eller gjort noe kan jeg med stor sikkerhet fortelle hvor når og i hvilke setting dette hendte.
Helt klart ikke særlig greit for en som ikke husker i fra middag til kvelds..
Jeg kan huske hva mine venninner ikke liker på maten...
Ja som du skjønner en hel masse ganske merkelig informasjon som kanskje heller burde ha vært byttet ut med litt mer relvant utdanning.
Litt nyttig informasjon finnes det også au da, om enn kanskje for spesiellt interesserte.
Jeg kan f.eks forklare deg hvordan man høster stamceller eller hvis du har lyst å ha en liten innføring i diverse rettigheter og plikter i henhold til skoleloven kan jeg jammen med bidra med noe her også.
Inne i mitt hode er det mye rart, ja mer enn mye rart tror jeg og ikke alt egner seg på trykk.
Jeg kan spinne på en idé til den blir ugjenkjennelig og fullstendig hinsides all fornuft , men veldig fornøyelig for meg selv. jeg kan le av det meste og av de fleste situasjoner .
Jeg er en evig optimist på grensen til det naive, inne i mitt hode kan jeg tenke hva jeg vil uten at noen dømmer meg for det, jeg kan mene , tro og syns akkurat det som passer meg der og da. Noen ganger må jeg snakke til meg selv, når jeg blir litt vel hard i dommen selv inne i mitt hode.
Jeg kan til og med være totalt irrasjonell i ett øyeblikk uten att noen vet det.
Det er fint å ha ett aktivt liv inne i sitt hode, en verden hvor bare jeg og meg selv råder. vi syns vi er uslåelige til tider, brilliante og ufattelig morsomme.
Men så er det tilbake til virkeligheten og der er ikke alle helt enige bestandig. syns det er litt merkelig jeg, vi som hadde sånne lure løsninger inni mitt hode, uten noen som helst påvirkning fra andre ingen innspill eller andre måter å se ting på.
Verden er hard syns jeg, godt vi er to , jeg og meg selv ;o)

Ha en fantasifull aften.

PS!
Jeg trenger ikke en diagnose og du trenger heller ikke å ringe noen.. ;o)

1 kommentar:

  1. hehhehehe....så riktig formulert, så riktig formulert sweetie :))
    du husker det merkeligste, og det årtier tilbake i tid :)))

    SvarSlett