Sider

onsdag 15. september 2010

En elefant i rommet.

Vi har en elefant i rommet , skiløperen og jeg . 
Vi kan nok ikke enes, om hva som er riktig vei.
At jeg er vil beskytte og skjerme, har ingenting å si
jeg har vist gått ut på dato, vokst opp i en annen tid.


Jeg vet vist ikke hva hun føler, 
det er ingen som føler det som hun.
Jeg kan ikke forstå hva hun tenker , 
jeg er bare dum.

At jeg en gang var liten , kjenner følelsen også jeg.
det er uforstålig,
for hun er seg og jeg er meg.
At oppveksten er forskjellig, 
ja det kan vi begge forstå.
men følelsen den er evig ,
den må vi alle kjenne på

Vi har en elefant i rommet , skiløperen og jeg
Hun tror livet er  over, kan nesten likegodt takke for seg.
Jeg vet av gammel erfaring hva følelser vil si
og at alt etterhvert vil blekne,
forsvinne etter en tid.

Rie

3 kommentarer:

  1. Herligfred?? Er det du som dikter? Det var jo utrolig bra!!! Så gøy å kunne det? Du er begavet, du!

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Så hyggelig en kommentar. ja det er jeg som dikter.

    SvarSlett
  3. Veldig godt skrevet og så kjent....
    Debbie

    SvarSlett