Sider

lørdag 18. september 2010

Frappuccino, Grey's and a day off.

Lørdag og nydelig vær, oppe i åtta for å kjøre skiløperen på jentesamling med skikretsen. De koser seg i skudeviga, men skiløperen her i hus har fått det for seg at hun skulle hjem å sove om natta. Så hva gjør man ikke for sine barn... henter ved midnatt og leverer til frokost. Hun er nå iallefall fornøyd og jeg går stadig med et håp om at hun ombestemmer seg slik at hun får med seg den nattlige hviskinga og tiskinga i natt og mor selv sparer seg for 1 time i bilen .
Egentlig hadde dette vært en perfekt dag for en god tur på heia med vakthunden, men bestemte meg ganske kjapt for at dette er min fridag. Ingen vasking , baking eller rydding. 
Med såpass stor familie er det luksus for meg når huset er helt tomt, tenåringen er på farten og gjør sannsynligvis en haug av ting tenåringer gjør men ikke bør. 
7. far i huset er å ser fotball kamp og kommer nok ikke hjem med det første for jeg har fortalt at vi skal ha ris til middagen i kveld.  

Jeg har nytt dagen på mitt vidunderlige kjøkken med Grey's Anatomy på mac'en , Frappuccino og kastet små blikk ut på den vakre verden utenfor som holder på å blåse bort. 
Jeg har rett og slett tatt pause i dag, bekymrer meg ikke for noe, angrer ikke på noe og har defintivt ikke dårlig samvittighet for noe som helst.
Ikke venter jeg besøk fra noen som kan se hva jeg bør ha gjort, alt som kunne vært gjort, gjøres en anna dag og Frappucinoen ? ja den passer midt i blinken på en fridag. Smaker fortreffelig og ja ! den er full av kalorier.
Jeg er lykkelig i mitt stille hus, verden er vakker utenfor mine vinduer og vakthunden ja hun ligger som ei dronning og nyter en solstråle som skinner inn. 
I morgen er atter en dag og da skal jeg heller delta i verden igjen, men nå, akkurat i dag, har jeg bare en aldri så liten deilig pause. 





Ha en alldeles deilig lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar