Sider

onsdag 29. september 2010

Filmen om Nokas-ranet.

På fredag er det premiere på filmen om Nokas-ranet. Det er ikke alle som er like fornøyd med at det allerede er laget film om ranet, men jeg for min del kommer nok til å få med meg denne filmen. Det er ikke lenge siden jeg leste boken om Nokas - ranet og  jeg satt igjen med ett nytt inntrykk av både ranere og miljøet rundt .
Det finnes så mangt som rører seg i ytterkantene av samfunnet som vi som lever inne i den trygge boblen rett og slett ikke får med oss.
Det fikk jeg ett helt annet innblikk i ved å lese boka, det er nok bare ett sunnhetstegn på min livstil at jeg faktisk ikke har vært særlig innvidd i ytterkantene , men som så mye annet er det ganske fasinerende å lese om og observere den veien.
Vel, filmen skal ses av meg og jeg håper den ikke forherliger ukulturen , men heller viser skyggesidene ved å leve på kanten av samfunnet ellers.
Skal ikke se bort ifra at det kommer enn aldri så liten filmanmeldelse her på bloggen etterhvert.

1 kommentar:

  1. Så den i går da jeg tilfeldigvis var i Stavanger (såklart) der filmen hadde førpremiere en dag tidligere. Litt skuffet, og litt ikke. Det var en spesiell stemning å se den på en kino bare et steinkast unna der det skjedde. Det var ikke en "typisk" ransfilm som Heat eller Point Break. Ingen historie rundt, bare ranet. Nesten som en dokumentar uten kommentarer.

    SvarSlett