Sider

tirsdag 14. september 2010

Hverdagens plikter og en kommende selvbiografi.

Vel som planlagt i går har jeg fått utrettet noe i dag, til tross for en times lang tlf samtale med Lillerom hvor jeg stadig lærer nye triks og tips om bloggverdenen. Vel vi får vel kjas om både ditt og datt vi da når vi har våre samtaler, ikke bare blogg selv om jeg liker å kalle henne bloggdronninga så har vi etter 30 års vennskap fremdeles mye å snakke om.
Nå som de fleste av dagens skjematerte oppgaver er utført kan jeg kanskje få utfoldet min kreative side litt i kveld, det er enda lenge til jul, men aldri fortidlig å starte opp produksjonen av venninne gaver og adventespresanger. Har endelig funnet ut hva det skal satses på i år, men det får bli en hemmelighet en stund til i og med mottagerene leser bloggen ;o)
I ettermiddag har vi hatt et aldri så lite besøk av hjertepasienten og sjåføren hans ( min far og kona)
de kom for å beskue vidunderet mitt. (det nye kjøkkenet) 
Hjertepasienten er jo alltid full av tørrvittige kommentarer som bare han og jeg ler av og i dag var intet unntak.
Nå venter jeg i spenning på første utgivelse av hans biografi. For han mener at hvis Knausgård kan selge så mange bøker basert på ett såpass ungt og heller ordinært liv, burde enda flere mennesker være interresert i hans historie. At han knapt selv leser ei bok eller for den sakskyld ikke er særlig glad i å skrive, er underordnet.
 Sjåføren blir letter irritert av slike uttalelser og jeg ler og lover å skrive håndbok til en eventuell utgivelse, for det tror jeg vil trenges.


Etter noen månders rekonvalens er hjertepasienten i en stigende kurve, de spiste til og med både wienerbrødene og melkekaken jeg satte på bordet. Riktig nok kanskje ikke i den mengden 7. far i huset fikk dyttet i seg , de kom jo før han hadde fått middag. Nå tegner det til at middagen i dag blir inntatt til kvelds..

Et riktig så hyggelig besøk var det , helt fritt for krav om skriftelig bevis på fine ekg'er og pusteprøver , dokumenterte handlelister og menyer som kun skal inneholde magert kjøtt , fisk og grønnsaker  og da helst handlet til halv pris vel og merke..
Ser ut som livet igjen tar en tur innom virkeligheten også for dem.




Ha en flott kveld.

2 kommentarer:

  1. Ha ha....godt hjertepasienten og kjerringa ikke leser bloggen søs, da kunne det blitt både bok 1 og 2..
    Forresten, kan du ikke gi et lite tips til alle der ute hva de burde lage til jul <3 <3

    Storesøs

    SvarSlett
  2. ja det hadde vel kanskje blitt en hel serie tenker jeg , men bloggen er jo på internett så er ganske trygg på at de ikke når frem hit ;o)
    Kan legge ut litt om det jeg lagde i fjor iallefall og litt av årets ideer en anna dag.
    klem

    SvarSlett