Sider

onsdag 1. september 2010

Ikke helt a4 ?

Å leve opp til frasen Ikke helt a4 kan være vanskeligere enn man skulle tro, det innebærer at man i mange situasjoner må klare å legge bort barnelærdommen om alltid å ha respekt for autoritetspersoner  som min generasjon ofte er belemret med. Ikke misforså jeg møter alltid nye mennesker med en normal respekt, men deretter må en eventuell økt respekt eller respekten i seg selv fortjenes ut i fra personens egenskaper ,være måte eller handlinger. Å respektere noen fordi de i samfunnets øyne er en autoritets person er for meg helt fremmed.
Ærlighet er en annen del av min tolkning om ikke helt a4, jeg pleier å si : hvis ikke du vil ha ett ærlig svar bør du spør noen andre enn meg. Det er ikke alltid like lett å leve opp til dette , da det ikke er alle som faktisk takler min tolkning av et ærlig svar, selv om jeg selvfølgelig pakker inn noen harde fakta i ganske mange lag bomull innimellom er det nok mer enn en person som har blitt fornermet av at jeg faktisk ikke er enig eller gir den tilbake meldingen de gjerne hadde forespeilet seg selv da de spurte om min mening...
Mange tror nok de takler ett ærlig svar bedre enn de faktisk gjør og en del går nok også i den fella at de tror jeg ikke vil være ærlig hvis ikke jeg er enige eller bekrefter deres smak,mening ect.. FEIL, spør du så får du svar..
Hjelper sikkert ikke på popularitetsbarometeret mitt at jeg som regel har en mening om alt, har etterhvert som jeg blir eldre lært att det ikke er alle som er interessert i min mening om ting (merklig igrunnen.. ) og holder klokelig munnen lukket frem til jeg blir spurt, men det er jo ofte da jeg klarer å fornerme sarte sjeler.
Selvironi er ett greit utgangspunkt når man ikke er helt som alle andre, etter en del år på on & off slankekurer som selvfølgelig kun virker i perioder har jeg kommet frem til en ny måte å gripe ting ann på.
Nytt mott pr d.d er: Rund og Blid, eneste problemet er vel at dagen etter mottoet var vedtatt på det interne styremøtet inne i mitt hode , våknet jeg sur som en sitron så da satt jeg jo der da , Like rund , men langt i fra blid.....
Vel humøret mitt er heldigvis vanskelig å holde nede over lengre tid så nå er blid tilbake og rund den forsvinner jo ikke så lett ;o)

vel min store omfangsrike merkelig familie er nok ikke helt a4 og for å sitere tenåringen : vi er en gal gal familie, takk gud for det :o)

Ha en normal kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar