Sider

torsdag 2. september 2010

Fest i heimen .

I morgen skal det nye kjøkkenet innvies på ekte vis, herligheten skal visese frem og jeg skal fremskaffe bevis på at alt av hvite og brunevarer fungerer som de skal. Jentene er invitert og klare for fest, så  i dag starter forberedelsene til den store begivenheten.

 Menyen er fast lagt og endelig bestemt, ( egentlig dumt å skrive for jeg vet jo så inderlig godt at når jeg først er kommet igang med kokkeleringa så finner jeg jo alltid på noe mer å lage.... ) Bordet er under planlegging og støvet er jo allerede fjernet.

Symaskinen må nok frem litt i dag for å få tryllet frem noen små finsligheter til pynt tenker jeg , ja det er festforberedelses stemning i heimen i dag.
I morgen formiddag reiser 7. far i huset og gjestene på hyttetur, så da er huset bare mitt og jeg kan bruke hele dagen på å hygge meg med bordekking, matlaging og selvfølgelig litt baking.
Ny spilleliste på Mac'en er lagret , handleliste skrevet og vinen er allerede lagt til kjøling.
I tilfelle du ikke har fått det med deg så elsker jeg å stelle til fest og sammenkomster, ikke mye stressfaktor å finne hos meg når jeg får lov til å holde på med dette.

Gleder meg vanvittig til å lage mitt første festmåltid på mitt nye kjøkken , pynte huset i høstens tegn og til å ønske mine venninner velkommen til en hyggelig kveld.
Så når lysene blir tent i morgen kveld, spille listen startes og jeg endelig har funnet noe å ha på meg , ja da er husfruen i sitt ess.

Nyt ettermiddagen godt folk.

2 kommentarer:

  1. Ååå som jeg gleder meg. Gave og vin er handlet inn, klærene henger i skapet, må bare innlede Kaldtvanns losjens ,sesongens første bad og en dag på jobb, så er jeg der før du aner det kjære lille søs (",)

    SvarSlett
  2. Ja det er viktig å bade litt før du kommer i selskap kjære deg, men jeg har varmtvannsbereder hvis du heller vi dusje litt i varmt vann ;o)
    Gleder meg til i morgen.
    Klem

    SvarSlett