Sider

søndag 29. august 2010

En deilig søndag.

Noen velger å tviholde på sommeren og kalle det "sensommer" jeg er glad det går mot kaldere tider og er ikke i tvil når jeg sier at høsten endelig er kommet. 4 grader og sol tidlig en søndags morra , det er ett sikkert tegn på at høsten er kommet.
Skal ikke skryte på meg at jeg frivillig står opp kl 07.00 hver søndag, ett mer utprega b-menneske enn meg skal du nemlig lete lenge etter, men når høsten er kommet og sesongoppkjøringen er i gang i skisporten er det bare å stille vekkerklokka og late som om man er morgen frisk.
Til og med den 12 år gamle skiløperen i huset sto opp med noe som kan minne om et smil i dag, hun er heller ikke særlig A-menneske av seg , til alt "hell" har hun arvet b-menneske syndromet til sin mor. Men til tross for det hele var nå både mor og skiløper datter oppe m hønsene i dag mens 7.far i huset sov i sin dypeste søvn ( og han ER tross alt et A-menneske )
Så mens resten av familien ( iallefall de som fremdeles bor hjemme) sov, pakka vi sekk og bil med rulleski og diverse treningstøy og dro på rulleskisamling .
En times tid i bilen hjelper på morgen humøret og med strålende sol og vakker utsikt over morgen tåke og stille vann innover i landet ankom vi bestemmelses stedet i forventningsfullt humør.
Dagen har vært fantastisk, skiløpere er iherdige mennesker som liker å trene. Foreldrene er tildels det samme, men noen av oss nøyer oss med å være vannbærere og av og på kledere , sjåfører og heiagjeng. Jeg er himla god på det siste til min datters store fortvilelse..
Etter endt trenings dag som forøvig ble avsluttet med en times kano padling kom både heiagjeng og skiløper trøtte hjem akkurat tidsnok til at heiagjengen fikk en liten middagslur mens 7.far i huset så fotballkamp på tv og det til alt overmål før hun hadde laget middagen...
Vel nå ser jeg frem til en rolig søndag kveld, men er evig fornøyd med at hverdagens rutiner endelig har innhentet oss og at det er lenge til neste sommer. Blir nok mange tidlige søndager fremover ,men det er nå en gang frivillig og utrolig hyggelig .
Kankje 7.far i huset skal få noe godt til kaffien i kveld? Har vært ivrig i bakinga i det siste nemlig :o)
Ha en hyggelig søndag aften.

1 kommentar:

  1. Heia vennen! Så flott at du endelig har kommet deg inn i bloggverden, du som er full av sprell og påfunn, gullkorn og gullimunn :)
    Gleder meg til å følge siden din :)
    Klem

    SvarSlett